Aumla ingår i hälsopaket till en miljon människor

“Det optimala hemmakontoret” heter programmet som ska hjälpa personer som tvingas arbeta hemifrån på grund av pandemin att behålla arbetsglädjen. Programmet innehåller rörelseövningar, korta träningspass och inspirerande tips för att främja både produktivitet och välmående även på hemmakontoret.

Det är företaget Aumla, en startup inom organisationsutveckling med fokus på medarbetares engagemang, hälsa och välmående, som lanserar programmet. När HR-techbolaget Benify ville ta fram ett samlat förmånspaket inom digital hälsa så var Aumla ett av fyra bolag som Benify vände sig till för att utveckla konceptet. Förmånspaketet erbjuds idag helt kostnadsfritt i 30 dagar till personer i Sverige, men erbjuds också i flera andra europeiska länder som har tillgång till Benify via sin anställning. Erbjudandet når totalt över en miljon människor.

“Tack vare gott samarbete med våra leverantörer har vi kunnat sätta ihop ett erbjudande som täcker in flera relevanta hälsoaspekter utifrån de behov vi ser ute hos arbetsgivarna just nu, från ett digitalt KBT-program mot corona-relaterad oro till träningspass man kan genomföra hemma”. - Viktor Håkansson, Head of Benefits på Benify.

Aumla erbjuder “Det optimala hemmakontoret” via samtliga svenska förmånsportaler; Actiway, Benify och Min Friskvård, så medarbetare kan utnyttja sitt friskvårdsbidrag för att ta del av programmet. Företag som vill erbjuda programmet till sina anställda kan köpa det på licens till sina medarbetare.

Vill du läsa mer om “Det optimala hemmakontoret”? All information hittar du på www.aumla.se/hemmakontoret

Om Aumla

Aumla erbjuder individuellt anpassade upplägg av klasser, föreläsningar eller kompletta hälsoprogram av olika omfattning samt rådgivning kring hur företag kan arbeta mer strategiskt och hållbart med sitt friskvårdsarbete för att skapa ökat välmående, engagemang och arbetsglädje på arbetsplatsen - oavsett om den är hemma eller på kontoret. Läs mer om Aumla här.

Om Benify

Benify är ett techbolag inom HR som hjälper företag och organisationer runtom i världen att bygga ett starkt arbetsgivarvarumärke genom att samla och synliggöra förmåner och kompensationserbjudanden. Idag har mer än 2 miljoner slutanvändare tillgång till Benifys molnbaserade förmåns- och kompensationsplattform.

Föregående
Föregående

Startup med fokus på ökat välmående hos företags anställda vinner stöd av Vinnova

Nästa
Nästa

Aumla ingår partnerskap med världsledande Virgin Pulse