Aumla anywhere -digital friskvård för företag

Aumla lanserar Aumla anyware, en digital plattform & app för att hjälpa företag att arbeta proaktivt med hälsa. Aumla Anywhere låter medarbetaren skapa goda vanor med hjälp av enkla onlineprogram skapade av experter.

Träning, mental hälsa och näringsrik kost har alltid varit en naturlig del av företags friskvårdsarbete. Nu lanserar Aumla ”Aumla anywhere” för att förenkla för företag att arbeta med företagshälsa och skapa en hälsofrämjande företagskultur.

Genom Aumla Anywhere kan du erbjuda dina medarbetare hälsoprogram skapade av experter direkt i Aumla appen. Fördelen för medarbetaren är att han eller hon kan välja program baserat på intresse och behov.  När och hur man vill genomföra programmet blir upp till varje medarbetare, så att varje individ kan skapa sin unika hälsorutin. 

Som medarbetare kan du välja mellan program inom

  • Styrketräning

  • Rörlighet

  • Yoga

  • Stresshantering & Mental hälsa

  • Kost

  • Löpning

  • Gravid & Mamma hälsa

Aumla Anywhere är en del av Aumlas strategi att hjälpa företag skapa arbetsplatser där medarbetarna mår bra, är engagerade och känner arbetsglädje.

Medarbetare träna hemma med friskvårdsbidrag

Programmen är skapade av erfarna experter inom kost, träning och mental hälsa. Programmen består av inspiration och övningar i en tydlig struktur för att hjälpa individen att komma igång och se sin utveckling. 

Aumla Anywhere fungerar lika bra på dator, surfplatta som i mobilen för att göra det enkelt för varje individ att genomföra programmet när det passar hen bäst. 

Programmen är anpassade för olika nivåer och fokuserar på uppmuntring snarare än press. Här är det helt okej att börja från ruta ett. Med möjligheten att ställa frågor direkt i appen kan man också få hjälpsamma tips av Aumlas experter längs vägen.

Hur funkar det?

För dig som arbetsgivare är Aumla Anywhere ett enkelt sätt att uppmuntra till välmående och skapa grunden för en hälsofrämjande arbetskultur. 

Upplägget är flexibelt och enkelt, och du kan välja mellan två olika upplägg:

Upplägg 1 - Erbjud valfritt program till era medarbetare och betala för antal användare

Vi skapar en länk till en enkät där varje medarbetare får svara på vilket program hen önskar gå. Vi mejlar sedan varje person information hur hen kommer igång. Varje medarbetaren får tillgång till valt program i 12 månader. Det här upplägget är snabbt och enkelt utan att ni behöver göra någon administration själva. Ni betalar endast för det antal program som era medarbetare aktivt valt att gå.

Upplägg 2 - Tipsa era medarbetare att de kan använda sitt friskvårdsbidrag på Aumla program och få unik rabatt.

Vi tar fram en rabattkod som ni kan kommunicera till era medarbetare så att de kan köpa ett eller flera av våra program till ett rabatterat pris. Medarbetaren kan välja om hen vill använda sitt friskvårdsbidrag. Medarbetaren genomför köpet via vår hemsida och redovisar inköpet enligt era interna rutiner. Vi hjälper er att ta fram en enkel kommunikation som ni kan använda på t.ex ert intranät eller mejl.

Boka gärna in en demo så berättar vi mer!

Föregående
Föregående

Hälsofrämjande arbete - Aumla & Happy at work i samarbete för bättre hälsa & arbetsmiljö

Nästa
Nästa

Träningsapp från Aumla lanseras