Chief Well-Being Officer: Miriam Sundholms fokus för mer välmående på jobbet

Miriam Sundholm, Grundare av Aumla är konsult och expert inom välmående och har nu också blivit certifierad som Chief Well-Being Officer av World Happiness Foundation. Läs mer om vad det innebär att vara en Chief Well-Being Officer, och hur rollen kan hjälpa dig och din organisation att nå era mål.

Glada kollegor med Miriam Sundholm längst fram

Vad innebär rollen som en Chief Well-Being Officer?

Att vara en Chief Well-Being Officer innebär att man har en ledande roll i att främja och utveckla välmående och hälsa på arbetsplatsen eller inom en organisation. Det är en strategisk position som fokuserar på att integrera välmående som en central del av företagskulturen och affärsstrategin.

En Chief Well-Being Officer är ansvarig för att skapa och implementera initiativ, program och policys som främjar en hälsosam arbetsmiljö och stöder medarbetarnas välmående. Det kan innebära att utveckla träningsprogram, erbjuda resurser för stresshantering, främja hälsosamma matvanor och uppmuntra till en balans mellan arbete och fritid.

Deras roll innebär också att samarbeta med olika avdelningar inom organisationen, inklusive HR, ledning och personal, för att säkerställa att välmående och hälsa integreras i alla aspekter av företagets verksamhet.

Hur kan en Chief Well-Being Officer bidra till ditt företags framgångssaga?

  • Genom att skapa en kultur där välmående prioriteras, kan en Chief Well-Being Officer bidra till att öka produktiviteten, minska personalomsättningen och skapa en positiv arbetsmiljö för alla medarbetare.

  • Genom personlig vägledning och stöd kan de hjälpa individer att uppnå sina mål och leva ett hälsosammare liv med större glädje - både på och utanför arbetsplatsen.

Om du strävar efter att förbättra dina medarbetares välmående och engagemang eller vill skapa en mer hälsosam arbetsplatskultur kan du boka en kostnadsfri konsultation med Miriam Sundholm.

 

Om Miriam

Grundare, hälsostrateg & Chief Well-Being Officer

Under sina tio år på konsultföretaget Accenture hjälpte Miriam företag att framgångsrikt implementera strategier och digitala lösningar för att skapa en bättre kundupplevelse.

Idén till Aumla växte fram när hon insåg att ny innovation och digitala verktyg ger företag helt nya möjligheter att arbeta mer strategiskt med hälsa som en konkurrensfördel.

Med sina samlade erfarenheter vill hon hjälpa företag att lyckas med sin satsning på hälsa och välbefinnande så att medarbetarna kan utvecklas, prestera och må bra.

 
Föregående
Föregående

Accentures HR-chef om välmående på arbetsplatsen

Nästa
Nästa

Vad betyder ultraprocessad mat?